Bavyera’nın Şirin Kasabası Garmisch-Partenkirchen-ARABAYLA GARMISCH-PARTENKIRCHEN ALMANYA

“Arabayla Avrupa Turu” Arabayla Garmisch-Partenkirchen 23 Ağustos Pazar. Yolculuğumuzun 15. Günü.

Bazılarımız daima seyahat eder; başka yerler, başka hayatlar ve başka ruhlar tanımak için. -Anais Nin –

Bekleyeceğim Seni

Savaşa gitmek mi istersin, git asker,
Gidenin bir daha gelmediği
Kanlı, kuduran savaşa.
Burda olacağım geri dönersen,
Yeşeren karaağaçlar altında bekleyeceğim seni,
Bekleyeceğim çıplak ağaclar altında,
Dönünceye dek en son asker,
Bekleyeceğim seni daha da çok.

Sen geri gelince savaştan
Göremeyeceksin kapıda başka bir çizme.
Yanımdaki yastık hep boş kalacak.
Dokunmamış olacak dudağıma başka dudak.
Bıraktığım gibi diyeceksin her şey,
Sen geri gelince savaştan,
Sen geri gelince.

Bertolt Brecht
(Çev. A.Bezirci)

Yolumuz Masallar Diyarına

Arabayla Avrupa Turunda Salzburg’daki harika gezilerden sonra artık yolumuz rüya gibi köylere kasabalara. 2014 Arabayla Avrupa Turunda ki hedefimiz Almanya olmuştu. Almanya’nın başkenti Berlin’de ki Bergama Müzesini görmek için çıkmıştık yola ve ona göre biçimlendirmiştik rotamızı. Salzburg gezilerimizi Merhaba Salzburg, Salzburg Gezilecek Yerler, Salzburg Eski Şehir üstlerine tıklayarak okuyabilirsiniz.

Bu seneki yolculuğumuzun hedef noktası olarak da yine Almanya’daki Romantik Yolu belirlemiştik. Bütün yol planlarımızı bu hedefe göre tayin ettiğimiz rotamız bundan böyle tadından yenmeyecek o biçim. Harika köy ve kasaba evlerinin fotoğrafları ile belki sizlerin canını sıkacağım ama ne yapalım yapacak bir şey yok buralarda çirkin bina görmeniz olanaksız. Katlanacaksınız artık.

Ancak Romantik Yol Kasabalarına gidinceye kadar geçeceğimiz güzergahta yine bizi bekleyen öyle güzel masal kasabaları var ki bunları görmeden geçmek olmaz doğrusu.

Bugün ilk olarak Arabayla Garmisch-Partenkirchen’e uğrayacağız, sonra Oberammergau var sırada. Pek ihtimal yok gibi ama yetiştirebilirsek Ettal’de de bir soluklanabiliriz. Mutlaka ama mutlaka akşam olmadan daha doğrusu kapanmadan Linderhof Sarayı’na yetişmeliyiz ve günün sonu Romantik Yol’da ilk konaklama yerimiz Hopferau.

Salzburg ile Garmisch-Partenkirchen arası yaklaşık 185 km. Avusturya’dan Almanya’ya geçip artık Bavyera Bölgesinin güzelliklerini keşfedeceğimiz için yine içimiz kıpır kıpır. Planladığımız şekilde gerçekleştirebilmek için yolculuğumuzu tez tutuyoruz elimizi ve vakitlice koyuluyoruz yola.

Yol harika güzellikte. Yolun hemen kenarında çayırlarda yayılmış, otlayan son derece temiz ve güzel inekleri görünce içim gidiyor.

Garmisch-Partenkirchen’e yaklaşırken yolun kenarında Shell istasyonu görünce benzin almak için duruyoruz. Köy yerlerindeki Shell’lerde pek modernlik aramayın ne çıkarsa bahtınıza. Aldığımız benzinin litresi 1,439 €.

Arabayla Garmisch-Partenkirchen

Güney Almanyanın Yukarı Bavyera bölgesinde yer alan  Garmisch-Partenkirchen, Garmisch ve Partenkirchen kent merkezlerinin birleşiminden oluşmuş yaklaşık 26.000 nüfuslu bir yerleşim yeri.

Niye birleşmeye gerek duymuşlar derseniz tamamen özel istek kimin mi Hitler’in özel isteği. Kasabalar 1935’de birleşmiş, 1936’da da Kış Olimpiyatlarına ev sahipliği yapmış.

Kasabanın yanındaki 2962 m. yüksekliği ile Almanya Alplerinin en yüksek noktası Zugspitze Dağı kış aylarında buzulda kayak imkanı sunarken yaz aylarında da dağ bisikletçilerinin ve trekking yapanların favori yerlerindenmiş.

Avusturya’ya sınır kasabası olan Arabayla Garmisch-Partenkirchen’e varışımızda öğlen olmak üzere. Önce kasabayı arabayla şöyle bir turlayıp park edecek yer arıyoruz. Hemen çarşıda bir park yeri görünce daha fazla dolanmayıp parkomata bir saatlik park ücretini atarak kasabayı yürüyerek keşfe başlıyoruz.

Dolaşırken çok yakınlarda yer alan bir sokakta araçların ücretsiz park ettiklerini farkedince biz de aracımızı getirip buraya park ediyor ve kasabayı gezmeye kaldığımız yerden devam ediyoruz.

Arabayla Garmisch-Partenkirchen Kasabanın Güzel Evleri

Garmisch-Partenkirchen Gezi Rotasında sokakların her biri bambaşka güzellikteki evler ile çevrili, öyle ki hangisinin fotoğrafını çekeceğinizi bilemiyorsunuz.

Evlerin dışındaki resimler ise hepsi başka bir hikaye. Onlara hiç girmeyelim isterseniz. Yalnız Araplar burayı çoktan keşfetmiş onu da belirteyim. Kafelerde oturanlarını mı, dolaşanlarını mı istersiniz hepsi mevcut.

Arabayla Garmisch-Partenkirchen gezisinde güzel evlerin arasında dolaşıp, çarşısını gezip, bir sürede merkezdeki yeşillikler ile dolu güzel parkında dolaşıyoruz.

Kasaba evlerinin maketlerinden oluşan bir sergi var parkta.

Tertemiz harika evlerin süslediği sokaklardan yürüyerek arabamızı çektiğimiz yere dönüyoruz.

Evlerin estetiği, zarafeti, kasabanın temizliği, düzeni hayran olmamak mümkün değil. İşte bunlar da kasaba bizimkiler de kasaba. Benzerliklerini veya farklılıklarını siz bulun artık. Fazla zorlanmayacağınıza emin olabilirsiniz.

Bavullarınızın yolculuklarınızı tanımlamasına izin vermeyin, her hayat farklı şekilde gelişir.   -Shane Koyczan-

Aşk Kitabı

Şerhlerle uzatılmış,
Sonsuzca,ölçüsüzce.

Johann Wolfgang von Goethe

Arabayla  Avrupa Turu” 23 Ağustos Pazar. Yolculuğumuzun 15. Günü Oberammergau’da devam edecek