Orda Bir Köy Var Alpler’de Heimen-Hopferau-ARABAYLA ROMANTİK YOL

Arabayla  Avrupa Turu ” Arabayla Heimen-Hopferau 23 Ağustos Pazar Yolculuğumuzun 15. Günü Devam Ediyor.

Gitmekle gitmiş olamazsın. Gönlün kalır, aklın kalır, anıların kalır.
– Cemal Süreya –

Güz Günü

Tanrım: zamanıdır şimdi. Yaz çok müthişti.
Güneş saatinin üstüne bırak gölgeni,
ve estir tarlaların yellerini.

Emret son meyvelere olgunlaşmayı;
güneysi iki gün daha ver onlara,
davet et onları tamamlanmaya
ve devam ettir ağır şarabın son tadını.

Şimdi yuvası olmayanlar, kuramayacaklar bundan sonra.
Şimdi yalnız olanlar, daha bir hayli yalnız kalacaklar,
bakacaklar, okuyacaklar, uzun mektuplar yazacaklar
ve caddede bir aşağı bir yukarı huzursuzca
dolanacaklar, sürüklenirken yapraklar.

Rainer Maria Rilke (1875-1927)
Çeviren: İsmail Haydar Aksoy

Alplerin Güzelliğinde

Bugün harika bir gün geçirdik. Salzburg’dan başlayan yolculuğumuz birbirinden güzel kasabalarda devam etti. Önce Garmisch-Partenkirchen büyüledi bizi sonra masal kasabası Oberammergau mest etti. Masal kasabaları olur da masal sarayları olmaz mı? Tabi ki olur. İşte Masal ülkesindeki gezimiz peri masalı kralı Ludwig’in yaptırdığı Linderhof Sarayı’nda sürdü ve sonrasında şiir güzelliğinde Linderhof Sarayı Parkı. Bu efsane yerleri okumak için üstlerine tıklayabilirsiniz.

Artık yavaştan yavaştan güneş dağların arasında kaybolmak için zamanı kollarken bizim de biran önce bugünkü konaklayacağımız yeri bulmamız gerekiyor. Yolumuz Arabayla Heimen-Hopferau ya. O halde ne yapmalıyız arabamızı park ettiğimiz yere gidip yola koyulmalıyız. Önümüzde 50 km.ye yakın nereden bakarsanız bir saatlik yolumuz var. Haydi o zaman yola çıkalım.

Yolculuğumuz yine harika bir ortamda geçmeye başladı. Tom Tom’un ekranından anlıyoruz ki bir Avusturya’ya giriyoruz bir Almanya’da sürüyoruz. Yolumuz biraz virajlı ama manzara harika. Bir süre gittikten sonra yol Plansee Gölünün kenarında sürmeye başlıyor. Lechtal Alplerinin muhteşem görüntüleri ile kristal maviliğinde duru bir güzellik Plansee.

Avusturya’nın Tirol bölgesinde bulunan göl dar bir kanal ile bağlı olduğu kendisinden daha yüksek irtifada bulunan Heiterwanger Gölünden besleniyormuş. Tüplü dalış, şnorkelle yüzme, yelken, kürek çekme ve kano gibi çok çeşitli spor etkinlikleri yapılabilen gölde Mayıs sonundan sonbahara kadar gezinti tekneleri de işlemekteymiş. Kıyısında kamp alanları, oteller, restoranlar yer alan göl akşamüstü rotamızı mükemmelleştiriyor doğrusu.

Arabayla Romantik Yol Almanya İlk Konaklama

Alpler’e gelinir de köyde kalmadan olur mu. Olmaz tabi ki. Hava kararmadan Hopferau’ya varıyoruz. Burası 1000 civarında kişinin yaşadığı güzel bir kasaba. Bizim daha yolumuz sona ermemiş yaklaşık 2,5 km daha yol gidip kasabadan görünen yamaca kurulu küçük bir köy Heimen’e geliyoruz.

Arabayla Heimen-Hopferau köy dediysek bildiğiniz köy yani  hani o köye giden yolda traktörler çıkar ya karşınıza. Köye vardığınızda köy köy kokar ya soluduğunuz hava. Yeşil çayırların kokusunu getirir esen rüzgar hayvan damlarının kokusu ile karışık.

Hani meydanında çeşmesi olur köylünün evine su taşıdığı, yalağından hayvanların suya kandığı. İşte öyle bir köy burası. Evler üçer katlı. Evlerin altında traktör ve diğer alet edavatların durduğu ambarlar var.

Kimi evlerin altında bir de hayvan ağılları bulunuyor. Dedim ya köy. Mis gibi bir doğanın ortasında her yer yemyeşil, evlerin pencereleri yine çiçek bahçesi, kıskanmamak elde değil köy yerine tatil köyü mü desek ne yapsak?

Arabayla Heimen-Hopferau evimizin önünde durunca ev sahibimiz çıkıp bizi karşılıyor. Evin önünde üç tatlı, küçük çocuk var oynayan ev sahibinin çocuklarıymış. Babaları merhaba demelerini söyleyince hepsi “hello” diye bizi selamlıyor. Dairemiz ikinci katta.

Evimizin açılıp yatak olan iki kişilik kanepesi olan Amerikan mutfaklı kocaman bir salonu ve bir yatak odası var.

Resimlerinden sevmiştik ama içeri girince bayılıyoruz. Kırmızı perdeli, kırmızı buzdolaplı evimize.

Mutfaktaki her şey yeni alınmış gibi gıcır gıcır 1. Sınıf.

Arabadan inince bizi karşılayan köy kokusu çocukları ilk başta açmadıysa da yavaş yavaş onlarda alıştı. Burada iki gece kalıp gideceğiz. Bu arada gündüzleri Romantik Yolu gezebildiğimiz kadar gezeceğiz. Köyü biraz gezelim diye düşünsek de akşam oldu, hava karardı. Artık sabah ola hayrola.

Alplerde İlk Sabah

Nefis bir uyku çektikten sonra harika bir güne uyanıyoruz. Kahvaltımızı yaptıktan sonra köyü dolaşıyoruz. Kuş cıvıltıları, tavuk gıdaklamaları, komşu evin “mö” leyen inekleri. Dedim ya harika bir yer.

Göz alabildiğine yeşil çayırlar, ilerde dağların muhteşem görüntüsü, vadi sabah sisinde yarı görünür vaziyette, mis gibi tertemiz bir hava. Birazdan Masallar Diyarında yolumuza devam edeceğiz

Her yola çıkış, çıkılacak yeni yolların sorumluluğunu da getirir. – Oruç Aruoba –

Kimsesiz Akşam

Boş şişeyle bardakta.
Titremekte mum alevi;
Oda soğuk buz gibi.
Dışarda otlara yağmur yağmakta.
Yatıyorsun kısa bir zaman için
Üşüyerekten üzgün, yatağına.
Yine sabah olacak, akşam daha sonra,
Sabahlar, sabahlar gelecek tekrar,
Ama sen hiç gelmeyeceksin.

Hermann Hesse (Almanya)
Çeviren : Behçet NECATİGİL

Arabayla  Avrupa Turu” 24 Ağustos Pazartesi Yolculuğumuzun 16. Günü Romantik Yoldaki İlk Gezi Noktamız Neuschwanstein Şatosunda Devam Edecek.